A második hét második felére azt hiszem beállt a tanulási rend nálunk Tomával is, Máténak tulajdonképpen már az első nap minden simán ment és működött. Tomának volt felmérő (itthoni kitöltéssel), beadandó osztályzása, házi osztályzás, szóval mindenféle… Énekből ritmizálni kellett, gondoltam óóóó, hát én ezt simán megoldom, zeneiskolába is jártam annak idején 🙂 … Ennek előzménye, hogy messengeren és a csoportban többen is kérdezgettek, hogy akkor itt mit is kell csinálni ezzel az énekkel…? Volt, akinek elküldtük a megoldást szintén messengeren, aztán végül a miénk sem lett tökéletes, mert a ritmizálás ment – még jó 🙂 – viszont a szünet jeleket teljesen kifelejtettük belőle 🙂 , egy egész versszakot kellett megcsinálni… Az egyik anyuka megnyugtatott utána, hogy ne izguljak, a google-ban rákeresve a feladatra sem volt jelezve a szünet sehol sem, szóval hoztam a google szintet 🙂 …
Környezetből napirendet kellett küldenünk, egy 8 éves gyerek egészséges életmódjáról, ezzel jól elvoltunk, megbeszéltük, hogy mit kellene jobban végeznünk, pl. gyümölcs evés 🙂 , de legalább ötöst kapott rá Toma 🙂 . Rákaptunk viszont a süti sütésre (nem lesz ennek jó vége kilók tekintetében 🙂 ), de mindig adódik valami, amit meg kell menteni, most rengeteg almánk halmozódott fel, úgyhogy almás pitét csináltunk Tomával és, hogy a kellemest összekössük az ének leckével 🙂 , Vivaldi Négy évszakából a tavaszt hallgattuk hozzá, miközben tésztát gyúrtunk és almát reszeltünk 🙂 …
Csütörtök
Reggel valamelyik csatornán ment az Asterix és az Obelix, Toma nézegette egy ideig, közben kérdezgetett arról, hogy milyen ruhában vannak és hol is játszódik ez az egész. Elővettünk egy könyvet, amiben gyerekeknek a különböző történelmi korok vannak bemutatva röviden persze, jó sokáig elidőztünk az ókornál, tisztára otthonoktató érzésem lett… Régen több blogot is követtem ezzel kapcsolatban, mert ez az utánajárós, máshogy megközelítős, élménnyel tanulós része a dolognak mindig tetszett ezzel kapcsolatban, csak valahogy nem éreztem volna erőt magamban erre soha, arról nem is beszélve, hogy a társaság nagyon hiányzott volna szerintem egy ilyen rendszerben a fiúknak, mint ahogy most be is bizonyosodik, hogy hiányoznak a cimbik és barátok… De legalább most ezt is kipróbálhatom, biztonságos keretek között 🙂 …
Ha már a könyveknél, gyereklexikonoknál jártunk elővettük az Ablak-Zsiráfot is 🙂 (egy újabb kiadást), olvasgatott belőle Toma, gyakorlásnak és derültségnek jó volt, amikor talán a hisztire kapott magyarázatot, azt hiszem 🙂 … Most külön jó, hogy ennyi könyv van itthon 🙂 … Mindeközben persze kint is sokat vannak a fiúk, fociznak minden nap többször is, együtt és Toma magában is, néha sakkozik az egyik telefonon, ha nem sikerül partnert találnia itthon 🙂 , a legújabb Apa ötlete, hogy WC papír gurigával dekázik a szobában Toma, épületes látvány, az biztos 🙂 …
Aznap nagyon gyakoroltuk a 8-as szorzótáblát, szerintem egész jól megtanulta Toma, nagy előnye az itthon létnek, hogy mindenben naprakészek vagyunk és mondjuk mosógép pakolás közben is nekiszegezhetem a delikvensnek a kérdést, hogy mennyi mondjuk 7×8 🙂 …
Péntek
Amennyire naprakész vagyok Tomából, Máté annyira lett önjáró valahogy, napközben alig látjuk, csak ha együtt fociznak vagy dartsoznak vagy hasonlókat művelnek. Általában fönt, a szobájában online tanul 🙂 , és jó jegyeket kap…
Péntek reggel kifejezett kármentés céljából sajtos rudat sütöttünk Tomával(még pizsamában), volt egy lejárat előtti túrónk 🙂 … Az volt a reggeli is.
Az a péntek szép volt, sütött a nap, jó idő volt, Toma és Máté többször focizott a kertben, sokszor voltunk kint.
Toma felmérőt írt délelőtt matekból, úgy, hogy kinyomtattam az emailben kapott feladatlapot, elvonult a játszószobába és megírta, a tanult szorzótáblákból voltak feladatok. Kevés hibája lett, ötöst kapott, mint este megtudtuk 🙂 …
Most pedig jön egy újabb hét 🙂 …
Asszem, ha összetettebb lenne, most már én is átadnám, szóval 1-2 év és eljön ez is nálunk 🙂 …
Minden házit megcsinálok, kivéve Zalán ének háziját, azt átadom Rékának (ha nem tudja Zalán, persze csak akkor)